۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۲:۲۷

زنان آموزش تولید و پرورش قارچ خوراکی در خانه می بینند

مسئول امور بانوان شهرداری منطقه 20 گفت: به منظور توسعه طرح مشاغل خانگی، آموزش و توانمندسازی زنان برای تولید و پرورش قارچ خوراکی به صورت شبکه ای توسط بانوان کارآفرین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سودابه مختاری با اشاره به اینکه 35 نفر از زنان سرپرست خانوار این منطقه در قالب این طرح آموزش دیده اند اظهار داشت: این بانوان در یک دوره آموزشی 45 روزه با نحوه تولید و پرورش قارچ خوراکی آشنا شدند.

مسئول امور بانوان منطقه 20 با اشاره به اینکه مرکز کوثر 3 واقع در شهرک عباس آباد به عنوان  نخستین پایلوت برای اجرای این طرح تعیین شده است افزود: در حال حاضر سه موقعیت در نواحی 1 ، 3 و 6 پیش بینی شده است که در صورت استقبال بانوان این مراکز نیز فعال می شود.
 
وی با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار در اولویت این طرح قرار دارند افزود: علاوه بر آموزش رایگان این دوره ها برای زنان سرپرست خانوار، از تسهیلاتی مانند وام نیز بهره مند می شوند.
 
مختاری با بیان اینکه بانوان علاوه بر استفاده از مراکز تعیین شده بانوان تنها با استفاده از یک اتاق 6 تا 12 متری نیز می توانند برای تولید و پرورش قارچ خوراکی فعالیت کنند یاد آور شد: افراد شرکت کنندگان در این طرح می توانند محصولات خود را از طریق مدیر این شبکه به مراکزی همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاههای شهروند عرضه کنند.
 
وی گفت: بانوان علاقه مند برای شرکت در این طرح می توانند با شماره تلفن 55970092 تماس گیرند.
 
 
کد خبر 1075809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha